Reisverhalen van Minouk

De eerste week is alweer voorbij..

Zo gek is dat.. dan zit je al een aantal jaar te praten over Suriname en dan zit je er nu opeens alweer een week...

De eerste week is goed bevallen. In het huis hebben we het erg gezellig onderling. We begonnen, toen niemand nog naar stage hoefde, met thee in de ochtend op het balkon, gevolgd door een ontbijt op de veranda. Heerlijk zo'n begin van de dag. Hoe het nu loopt met de stage kom ik later op terug.

Overdag is het hier zo'n 30-35 graden, en niet de graden in Nederland.. ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar je zweet echt overal en veel. Ook de muggen vinden mij lekker hier, helaas. Elke dag krijg ik weer een paar 'mooie' plekken erbij die erg veel jeuken, maar dankzij de 'Tropical Bush' (een wondermiddel tegen muggen) wordt het al een stuk minder.
Boodschappen doen is hier een hele onderneming. We dachten dat de Chinees goedkoper was dan alle andere supermarkten. De kleine supermarkten hier worden allemaal gerund door Chinezen, vandaar de naam. Ook hebben we hier in de buurt een Choi's en een Tulip supermarkt. Deze supermarkten zijn te vergelijken met de Albert Heijn in Nederland. Ze hebben er namelijk ook echt alles wat je in Nederland ook kunt kopen, dus we komen niks te kort.

Omdat het overdag zo warm is hadden we bedacht om gezellig met de hele groep, 17 studenten vanuit Windesheim, te gaan zwemmen. Dit was ook erg gezellig, maar ook een mooi avontuur. Wij werden door Bryan (onze vaste taxichaffeur) naar een zorghotel gebracht. Wij dachten dat dit verzorgd zou zijn, maar nee.. het water was gewoon groen. Wij de rest van de groep bellen en naar een ander zwembad gegaan. Ook dit water was groen, maar er zwommen veel Surinamers dus dit durfde we aan. Achteraf gezien was mijn bikini hier niet blij mee, want deze is op plekken groen uitgeslagen. Ook het haar van een aantal medestudenten werd groen... Geen succes dus.

Naast het zwemmen proberen we met de fiets nieuwe plekjes te ontdekken in de stad. Zo komen we regelmatig langs de Palmentuin en Fort Zeelandia (hier zijn de decembermoorden geweest). Vandaag zijn Yvonne (huisgenootje) en ik naar een markt geweest waar ze van alles en nog wat verkochten. Van kleding tot potten en pannen tot gedroogde bladeren waarvan de locale bevolking medicijnen maakt. Erg indrukwekkend om dit te zien. Ook hebben Yvonne en ik kennis gemaakt met een aantal nieuwe groenten/fruitsoorten.

Naast het leven overdag is hier natuurlijk ook een nachtleven waar we al wat van hebben mogen proeven. Zo gingen we donderdag's met een partybus naar Havannah Lounge wat erg gezellig was. Zaterdag's gingen we naar een festival genaamd 'Dare to', 's middags gingen we hier lekker zwemmen, na het zwemmen gingen we naar huis om te eten en ons op te frissen en vervolgens gingen we er weer heen om te feesten! Ook dit was weer erg leuk!

Oja, ik zou terugkomen op mijn stage. Of eigenlijk.. de stage die ik nog niet begonnen ben. Het gaat behoorlijk op z'n Surinaams. Yvonne en ik moeten vanaf Paramaribo met twee bussen naar Nieuw Amsterdam. De school is geen probleem, de eerste bus is geen probleem, maar nu komt het... de tweede bus zit vol. In Suriname is het zo dat docenten in de eerste schoolweek af kunnen vallen en dit betekent dan dat er plek vrij komt in de bus. Voor ons is het nu afwachten of er plek vrij komt en anders gaan we naar een andere school toe. Wel hopen we komende week aan de slag te kunnen op kantoor en/of op andere scholen in de stad om toch te beginnen.

Vanmiddag een hangmat gekocht dus die ga ik zo maar eens even uittesten..

Lieve allemaal, dikke kus en knuffel vanuit het bruizende, tropische Paramaribo!

Reacties

Reacties

Febe

Gaaf om te lezen!! Veel herkenning! ;)
Geniet ervan en succes met alles daar!

Groetjes

Gerko

leuk om te lezen meid, blijf daar vooral mee doorgaan :-) sterkte daar en vergeet vooral niet te genieten
Liefs papa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!